Светът изобилства от техники за медитация и въпреки това за западния човек е много трудно да позволи медитацията в себе си. Като помощно средство за него, Ошо предлага първо да се изтощи физически и тогава сам ще изпадне в медитация. Медитации в които има физическа активност, като техника, помагаща изпадане в медитация, се наричат Активни медитации. Те могат да включват танцуване, подскачане, издаване на звуци, тръскане, изразяване, въртене, интензивно или специфично дишане…

Ошо има особена заслуга за тяхното популяризиране в западното общество. Основавайки се на будистки техники, той доразработва, комбинира и създава няколко Активни медитации. За всяка от тях има много ясно описание на отделните части и специално създадена музика от музикантите на Ошо под неговите напътствия. Той казва, че медитациите му са построени с научна прецизност, че нищо в тях не е случайно и че трябва да се правят в оригинал, без промени от началото да края. Ошо е отделил много време и внимание за да предаде на човечеството брилянтен инструментариум за навлизане в Медитация.

Може би най-популярната активна медитация на Ошо е “Динамична медитация на Ошо” или на кратко “Динамична”. Колкото обичана, толкова и мразена, къде защото е криво разбрана, къде заради неоспоримата си прямота. Подходяща е за началото на деня, за вкарване на енергия, за изхвърляне боклук. Тя е един от най-големите шедьоври на Ошо. Плътно последвана е от “Медитация Кундалини на Ошо” или просто “Кундалини”. Тя е по-мека, подходяща за края на деня, за хармонизиране, интегриране. Също шедьовър. И двете са безценен помощник за всеки личен процес. Динамична да разбута нещата по мъжки, а сестра и – Кундалини – да ги намести по женски.

Ошо оставя още серия от прекрасни медитации за които ще може да се намери информация на тази страница в бъдеще.

Една древна будистка мъдрост гласи: „Който не може да намери половин час време на ден, за да медитира, трябва да медитира по един час на ден.“.

затвори менюто